25 de març 2015

UN DIA DE LLETRES... I LECTURES!

Les classes de 6è, mestres i alumnes, volem felicitar l'alumna Nora Costa, per la seva brillant actuació al Certamen de lectura en veu alta, i us convidem a llegir-ne la seva crònica que ens ha fet ella personalment sota la nostra demanda!!

El dimecres 12 de març, jo, la Nora Costa, vaig anar a llegir al certamen de lectura en veu alta.

Tot va començar a l'escola, quan després d'haver fet unes rondes «d'escabatxinades» em van dir que havia guanyat, i que seria jo qui participaria al certamen. Després d'haver rebut la notícia em vaig emocionar molt.

Què és però, el certamen de Lectura en veu alta?
Podeu llegir i documentar-vos-en molt bé a la web del Certamen, que és aquesta.


Al cap de pocs dies, la Marta em va donar un plec de papers perquè me'ls anés llegint una mica cada dia, perquè quan arribés l'hora de llegir al Casal Pere Quart estigués ben preparada.

Dimecres el matí em vaig llevar molt nerviosa perquè havia de llegir. Quan vaig arribar a l'escola vam fer Ciutadania i el cap de mitja hora la Marta ens va dir a mi i a la Sofia (la «suplent») que havíem d'anar tirant.

Quan vam arribar, les persones que dirigien aquell certamen van dir que els grumets vermells pugessin a l'escenari per fer la seva lectura, un d'aquests nens era el Martí Roe, un nen de quart de l'escola. Ho va fer molt bé, i no només ho penso jo, sino que també ho pensava el jurat, perquè va guanyar. Després, quan tots van acabar de llegir, van fer pujar als grumets verds a l'escenari, aquest cop hi pujava jo.
Vam fer una fila amb tots els grumets verds i de cop em va tocar llegir a mi. Estava molt nerviosa però a la vegada orgullosa, vaig fer una passa endavant i vaig començar.
Quan tots els de la fila vam acabar, van anar pujant a l'escenari nens de primer d'eso, nens de segon i així successivament.
Quan tots els nivells van acabar el jurat ens va fer marxar de la sala per poder deliberar.

L'Anna, el Martí, la Mireia, la Marta, la Sofia, la mare d'en Martí, el meu pare, i jo, vam anar a esmorzar i al cap de mitja hora vam tornar al Casal Pere Quart.

Quan vam ser tots a dins el jurat va fer tornar a pujar als grumets vermells per dir qui havia guanyat. El guanyador va ser el Martí Roe! Després van fer pujar els grumets verds, o sigui nosaltres i també van dir el nom del guanyador. Aquest cop no va poder ser, va guanyar una altre nena. Després van fer pujar els altres nivells fins que el certamen es va acabar.

Més o menys per allà dos quarts d'una vam tornar cap a l'escola.

He viscut una gran experiència personal i lectora amb tota aquesta aventura! Us animo a seguir llegint i... AMB VEU ALTA!!







Nora Costa


4 comentaris:

  1. La veritat és que cal felicitar-vos per encoratjar a la mainada amb aquests temes. Va ser un dia de nervis i alegries.
    Felicitats!

    ResponElimina
  2. Nora, si em dius els noms dels jutjes i em dones cinc minuts et juro que aconsegueixo que canviin d'opinió i quedes primera! EP, SENSE VIOLENCIA EH! ;-D

    ResponElimina
  3. Felicitats!!! Nora no vas guanyar per que els jutjats tenien poc estil si jo sigues jutjat t'hauria triat a tu!!!!

    ResponElimina